Τι είναι το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο της FIA;
https://kartnewsgr1.blogspot.com/2013/06/fia_8.html
Πολύ μεγάλος θόρυβος δημιουργήθηκε μέσα στην εβδομάδα, με τις παράνομες δοκιμές των ελαστικών της Pirelli που διενήργησε η ομάδα της Mercedes AMG Petronas F1 τον προηγούμενο μήνα.
Οι κανονισμοί της F1 απαγορεύουν ρητά την διενέργεια ακόμα και ανεπίσημων δοκιμών κατά τη διάρκεια της σεζόν γιατί θεωρείται ότι με αυτό τον τρόπο οι ομάδες αποκτούν αθέμιτο πλεονέκτημα εκτός πίστας από τους αντιπάλους τους. Η υπόθεση αυτή λοιπόν, τέθηκε από την διοργανώτρια αρχή, ενώπιον του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της FIA (FIA’s International Tribunal), το οποίο καλείται να αποφασίσει για την τύχη της Γερμανικής ομάδας.
Του Γιάννη Γκρίλλα,
Οι κανονισμοί της F1 απαγορεύουν ρητά την διενέργεια ακόμα και ανεπίσημων δοκιμών κατά τη διάρκεια της σεζόν γιατί θεωρείται ότι με αυτό τον τρόπο οι ομάδες αποκτούν αθέμιτο πλεονέκτημα εκτός πίστας από τους αντιπάλους τους. Η υπόθεση αυτή λοιπόν, τέθηκε από την διοργανώτρια αρχή, ενώπιον του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου της FIA (FIA’s International Tribunal), το οποίο καλείται να αποφασίσει για την τύχη της Γερμανικής ομάδας.
Του Γιάννη Γκρίλλα,
Πάμε όμως να δούμε ποιο είναι αυτό το περιβόητο δικαστήριο, του οποίου την ύπαρξη λίγοι γνώριζαν μέχρι τώρα. Το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο δημιουργήθηκε από την FIA το 2010, μετά από απόφαση της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του οργανισμού, για να ασκεί σε πρώτο βαθμό τον πειθαρχικό έλεγχο σε αγωνιστικά ζητήματα που προκύπτουν, είτε αυτά έχουν εξεταστεί από τους αγωνοδίκες είτε όχι.
Το International Tribunal (IT) απαρτίζεται από 12 μέλη που προτείνονται από τη Δικαστική Επιτροπή Διορισμών της FIA και στη συνέχεια εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας. Για κάθε υπόθεση που έρχεται στην δικαιοδοσία του, ο πρόεδρος του IT, διορίζει μια κριτική επιτροπή αποτελούμενη από τουλάχιστον τρία μέλη. Ένας απ’ τους τρεις ορίζεται ως πρόεδρος για την ακρόαση της υπόθεσης. Κανένα μέλος της επιτροπής αυτής δεν μπορεί να είναι της ίδιας εθνικότητας με έναν από τους κύριους διάδικους της υπόθεσης.
Ο πρόεδρος της FIA, που λειτουργεί και ως άτυπος ‘’εισαγγελέας’’, μπορεί να διεξάγει ανά πάσα στιγμή έρευνα για τυχόν ύποπτες ενέργειες ή συμπεριφορές που μπορεί να παραβαίνουν τους πειθαρχικούς κανονισμούς της Ομοσπονδίας. Μετά την διεξαγωγή της έρευνας,
συντάσσει μια έκθεση με τα ευρήματά του και αποφασίζει αναλόγως αν θα κλείσει την υπόθεση ή αν θα την παραπέμψει στο IT, προκειμένου να υπάρξει μια πρωτόδικη πειθαρχική απόφαση.
Όταν το σώμα δίωξης, δηλαδή ο Πρόεδρος της FIA, αποφασίσει να φέρει το θέμα ενώπιον του Διαιτητικού Δικαστηρίου, αποστέλλεται άμεσα κοινοποίηση στα μέρη που εμπλέκονται, με την ημερομηνία της ακρόασης τους από την επιτροπή. Χρονοδιάγραμμα για την διαδικασία της ακρόασης θέτει ο Πρόεδρος της και μόνο σε περίπτωση δικαιολογημένης ανάγκης που έχει να κάνει με αμιγώς αγωνιστικά θέματα όπως επικύρωση βαθμολογιών, μπορούν τα εμπλεκόμενα μέρη να ζητήσουν επίσπευση της διαδικασίας.
Οι υποθέσεις που φτάνουν στο Διαιτητικό Δικαστήριο αφορούν παραβάσεις των κανόνων του καταστατικού της FIA και του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα.
Το IT μπορεί να επιβάλει ποινές όπως πρόστιμα και απαγορεύσεις που προβλέπονται από τον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα και το άρθρο 153.
Μετά το πέρας της ακροαματικής διαδικασίας, ο Πρόεδρος της Ακρόασης ανακοινώνει την πιθανή ημερομηνία ανακοίνωσης της απόφασης. Μετά την κοινοποίηση της απόφασης, ορίζεται ότι τα διωκόμενα μέρη που έχουν καταδικασθεί μπορούν να ασκήσουν έφεση κατά της απόφασης αυτής στο Διεθνές Εφετείο της FIA (International Court of Appeal).
Το Kartnews.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.